Aardbevingen

  • Katja

    Wie kan er bevestigen dat Zakinthos nog geregeld opgeschikt wordt door aardbevingen?

    Volgens vrienden van mij die verleden week op het eiland (Laganas) waren, werd het eiland getroffen door een aardbevingen van schaal 4.5 (geen materiele schade).

    Zij zeiden dat veel toeristen, uit schik, de nacht buiten verbleven ivm mogelijke naschokken.

  • Ronald

    Hallo Katja,

    Zakynthos wordt zo af en toe opgeschrikt door aardbevingen. De ene na laatste was in 1997. 6,8 op de schaal van richter.

    Maar er was toen ook geen schade of gewonden.

    Qua aardschokkken gebeurt vaker.

  • lian

    Hallo Katja.

    er komen op zakynthos inderdaad regelmatig aardbevingen voor.

    maar deze zijn dan zo kort dat er geen schade ontstaat.

    dit heeft namelijk niet te maken met schaal iindeling maar met de duur van de beving.

    wij zijn al 12 keer op zakynthos geweest en geen nare gevolgen van de bevingen gehad. je voelt alleen een lichte trilling.

    verder wens ik je veel plezier op dit prachtige groene eiland met een vriendelijke bevolking

  • Mario

    Wij hebben het ook gehad op 8-07-06 hadden we 's avonds slecht weer en in de nacht was er ook een lichte aardbeving geweest maar ook weinig van gemerkt voor de rest maar hoorde inderdaad ook dat het vrij normaal was in die omgeving

  • Ronald

    Een aantal vrienden en kennisen zaten rond die tijd ook op het eiland en die hebben ook niks gemerkt. Ze hebben nog nooit zo lekker geslapen.

    De aardbeving / aardschokken zijn inderdaad daar normaal.

  • meggy

    Ik ben net terug uit Zakynthos.

    van 9-9 tot18-9 daar geweest.

    Halverwegen de week de eerste aardbeving gehad, 4,5 op de schaal van richter.

    Dat was ff schrikken.

    Het was ons op het reisbureau niet verteld, maar later door de hostes even tussen neus en lippen door.

    De tweede kregen we de 18 e.

    Net na aankomst op het vliegveld.

    Een van ongeveer 5.0

    Best eng en vooral als je daarna nog moet vliegen en toch al niet zo'n held bent….

  • ans

    wij zijn net terug en hebben 2 bevingen gehad. niet ernstig maar we hadden het wel graag willen weten voor vertrek, dan kan je zelf besluiten wat te doen. nu heb je geen keus, je bent er eenmaal. wel zeer onrustig geslapen daardoor. Verder prima gehad!

  • Oscar

    ik was op zakinthos in oktober 2005. Not amused met een beving van 5.6 op de schaal van richter. De grieken blij, want elke beving neemt als het ware de druk van de ketel af. Ik zat op de derde verdieping van een apartementencomplex wat volledig heen en weer en op en neer ging. Alsof iemand het huis oppakt en het door elkaar schud. Ze hadden het van mij van tevoren bij het reisbureau ook wel mogen zeggen. De grieken daar stellen je snel gerust door de mededeling dat het vaak voorkomt, maar ja als je het nog nooit hebt mee gemaakt schrik je toch behoorlijk. Nog steeds schrik ik als de buurman beneden zijn schuifdeuren sluit.

    Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken. Het is een prachtig eiland dat vollop in beweging is :)

  • thira

    inderdaad wij waren ook 18 oktober 2005 op zakyntos,met onze dochter van toen 12 jaar,kan je vertellen dat ze er nog regelmatig over praat,en als er een vrachtwagen voorbij dendert,of een vliegtuig laag over vliegt dan gaat het weer even door je heen,kortom we zijn er goed van geschrokken en hebben weinig geslapen daar,vakantie was best verziekt en wij gaan ook niet meer naar dat eiland toe

  • Tamara

    Hallo..

    Ik heb hier gewerkt en ook ik heb de aardbevingen gevoeld..

    Het is de laatste paar jaren veel minder geworden en in het hoogseizoen komt het bijna niet voor.. het zou niet aan de tijd kunnen liggen, maar toch is het echt zo..

    In de zomer komt het gewoon minder voor dan in de winter..

    Ook heb ik hevige mee gemaakt, maar zolang je weet wat je moet doen is het niets ernstig.. je begrijpt natuurlijk dat je niet op een balkon moet staan als die gebeurd, maar dit is eigenlijk alleen maar uit voorzorg..

    het enige wat er is, is dat ze het zouden moeten vertellen VOORDAT je erheen gaat, want als het dan gebeurd schrik je natuurlijk wel, maar je hebt je er wel op voorbereid.. Wij hebben het dus ook altijd meteen bij aankomst aan onze gasten verteld…

    Groetjes,

    Tamara