tussenlanding Corfu

  • michel73

    Wij vertrekken 2 sept voor 2 weken naar Laganas. Nu heb ik begrepen dat we op de terugvlucht een tussenlanding op Corfu hebben. Weet iemand hoelang het vliegen is naar Corfu en hoelang je daar aan de grond staat mag je dan ook het vliegtuig uit.

  • Mario

    Hoi

    Het is ongeveer 20 minuten vliegen en ja je moet het vliegtuig uit maar was bij ons klein half uurtje ofzo, kan je nog ff naar toilet of iets dergelijks…..het is wel een veel schoner vliegveld dan zakynthos en veel mooier!

    Veel plezier in laganas

    groetjes mario

    kijk voor foto's zakynthos is op www.kluivie.nl

  • Ronald

    Hey Mario,

    U heeft geluk gehad tijdens mijn heen reis naar Zakynthos hebben we ook een tussenlanding gehad op Corfu en wij mochten niet het vliegtuig verlaten.

    We hebben geloof ik ± 50 minuten gewacht.

  • Mario

    Hoi

    Ja dan duurt het lang nee bij ons moesten we eruit en werd het vliegtuig “schoongemaakt” al bij al duurde het gelukkig niet zo lang, we hadden tenslotte ook al genoeg vertraging die dag!

    Groetjes Mario

    www.kluivie.nl

  • michel73

    Is het jullie bij boeking verteld dat er een tussenlanding zou zijn of heeft het in de reisgids gestaan. Dit was ons niet bekend bij boeking er is ook niets verteld op het reisbureau. Vindt dit wel een beetje raar een tussenlanding moet toch bekend zijn bij boeking vindt dat ze zoiets wel even mogen vertellen.

  • Mario

    Nee is met boeken ook niet verteld wel toen we de tickets gingen ophalen……

  • Gerrit

    Ik vond het wel leuk. Je krijgt zo'n transfer kaart en kunt de uitgebreide tax free shops nog een keer bezoeken. Het oponthoud duurde bij ons hooguit een half uur. De vlucht van Zakynthos naar Corfu is prachtig. Vooral zoals je over Zakynthos draait en dan die prachtige cliffs nog een keer vanuit de lucht ziet. Ook is het leuk om Corfu te benaderen. Als je zelf nooit op Corfu geweest bent terwijl de meeste mensen naar Corfu gaan heb je toch het gevoel dat je iets extra's meekrijgt door die tussenlanding. Nee ik vond het helemaal niet erg. Dat uur wachten op Zakynthos tijdens de heenweg, door de reizigers naar Corfu en die dan niet van boord kunnen dat lijkt me vervelender.

    Nog iets: tijdens de vlucht van Zakynthos naar Corfu mag je gaan zitten waar je wilt. Pas vanaf Corfu ben je gehouden aan de plaatsen die op je tickets staan. Misschien heeft dat te maken doordat sommige plaatsen tijdens die vlucht al bezet zijn door Corfu gangers die vanuit Nederland komen.