KALAMAKI

  • minou

    Hallo,

    We gaan binnenkort naar Kalamaki. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben mensen nog leuke tips voor bijvoorbeeld rustige strandjes/baaitjes? En weet iemand misschien ook ons iets meer te vertellen over hotel sirocco?

    Ik hoor het graag allemaal.

    gr minou

  • Ronald

    Hoi Minou,

    Kalamaki is een gezellig plaatje vlakbij Laganas. Kalamaki en Laganas worden verbonden door een lange weg deze heet Kalamaki Road.

    Bij Kalamaki is ook een strand deze is gelegen aan de Laganas Bay. Deze gedeelte van de zandstrand is opzich rustig. Tevens kan ik je Gerfkas aanbevelen. Dit wordt ook wel de bounty Beach genoemd enige nadeel is dat deze alleen te bereiken is met een auto omdat het een behoorlijke afstand is van Kalamaki.

    Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je

    Met vriendelijke groet,

    Ronald

  • minou

    Bedankt ronald,

    Zijn er ook strandjes waar de kans bestaat dat je alleen bent, zonder andere toeristen om je heen? En in hoeverre bestaat de kans dat je daadwerkelijk schildpadden ziet?

    alvast weer bedankt voor de reactie

  • Ronald

    Hallo Minou,

    Als je echt alleen op een strand wil zijn dan moet je echt met de auto. Gerfkas is een zeer stille zandstrand, maar als je meer naar het noorden rijdt kom je vele kiezel/ steen strandjes tegen.

    De periode met Caretta Caretta ( Zeeschilpadden) is bijna over. Althans dat zeggen vele grieken. De beste kans dat je ze daadwerkelijk ziet is Laganas Baai. Richting Agios Sostis. Je kan ook met een bootje naar Maronthonisi ( Het schilpaddeneiland) Daar heb je trouwens ook een paar kleine strandjes.

    Groetjes

    Ronald