fiets- en wandelroutes

  • mieke

    hallo

    over kleine maand vertrek ik voor een weekje naar Zakynthos

    ik vroeg me af of iemand fiets- en/of wandelroutes liggen heeft op Zakynthos?

    of weet hoe ik die kan bekomen..

    alvast bedankt!

  • Janny

    Ik las dat in de Libelle nr 38 een fietsvakantie komt te staan naar Zakynthos, misschien kun je daar ideeën uit halen.

  • mieke

    Hela

    thx voor de tip!!

    is blijkbaar de Libelle van deze week

    jammergenoeg de Libelle van Nederland, want in de Belgische vind ik niets terug

    was het interessant?

    groetjes

    Mieke

  • Vercaigne, Marc

    Beste Zakynthos wandelaar of fiester,

    Mijn echtgenote en ikzelf komen al een aantal jaren op dit prachtige eiland a rato van twee keer per jaar. 14 dagen in mei - vooral voor de bloemenpracht op dat ogenblik - en 14 dagen in september.

    Daar wij ook enorm veel houden van wandelen - en bij gebrek aan kaartmateriaal - zijn wij lange tijd op zoek geweest naar aangepaste kaarten, wandelingen, routes, …maar zonder succes. Ook het plaatselijke kaartmateriaal is niet aangewezen om bijvoorbeeld de westkust te verkennen.

    Wijzelf zijn reeds een aantal jaren uitgerust met wandel-GPS (Garmin GPSMAPS 60 serie) en vertrokken van een basiskaart van Griekenland. Initieel was er op Zakynthos enkel de hoofdweg aangegeven. Met wat zoekwerk maar vooral door wandelingen via Google Earth voor te bereiden en ter plekke te doen, te registreren en daarnaa in de kaart te verwerken, beschikken wij inmiddels over een groot aantal wandelingen op het eiland. Deze zouden ook als fietsroute (mountainbike) kunnen dienen zij het niet dat bepaalde hellingen mijns inzien niet te doen zijn. Het betreft hier vooral plaatsen waar niemand anders komt - met uitzondering van een enkele meestal verdwaalde toerist - en met bijzonder aandacht voor de fauna en het adembenemende landschap.

    Via deze weg wil ik graag mijn ervaringen met GPS, routes en tracks delen met belangstellenden. Ideaal zou zijn mochten we met een aantal liefhebbers materiaal en ervaringen kunnen uitwisselen.

    Ook andere toeristische informatie wil ik graag met de echter liefhebber delen.

    Indien belangstelling, graag even een e-mailje naar m.vercaigne_prive@skynet.be.