glutenvrij

  • marieke

    Hi

    Wij gaan naar Zakynthos naar Laganas. Ons dochtertje van 2,5 heeft coeliakie. Kan iemand mij vertellen wat en waar er te krijgen is aan glutenvrije produkten (mn brood).

    groetjes

  • l

    Ik ben net terug uit zakynthos agios sostis (lithakia beach)

    Heb daar heerlijk glutenvrij gegeten bij boomerang & syrtaki

    Brood heb ik zelf meegenomen.

    mocht van transavia 15kg extra bagage meenemen i.v.m. dieet.(bij boeking al aangegeven)(tu)

    veel plezier daar

  • Margaret

    We zijn net een weekje terug van een heerlijke vakantie op Zakynthos.

    Mijn moeder heeft ook coeliakie. Ze heeft een kaartje van de coeliakie-vereniging met daarop in het Grieks uitleg over deze ziekte en wat ze niet mag hebben.

    Ze geeft het altijd af als we voor het eerst ergens gaan eten, maar toch is het altijd afwachten of het wel helemaal begrepen wordt.

    We hebben gegeten in Restaurant Agnadi (op de weg van Argassi naar Gerakas, net voor Xirokastelo).

    Voor het eerst kreeg mijn moeder haar bestek apart in een servetje (bij andere restaurants ligt het nog altijd in het broodmandje).

    Ook werd meteen verteld dat ze de frietjes niet mocht hebben omdat die gebakken worden in vet waar ook niet-glutenvrije producten in gebakken worden.

    Als ze iets bestelde werd meteen gekeken of ze het mocht hebben, en als dat niet zo was werd er naar een glutenvrij alternatief gezocht (een ander sausje bv).

    We hebben daar ontzettend lekker gegeten, en mijn moeder is niet één keer ziek geweest!

    Ook een aanrader voor mensen zonder coeliakie. Lekker eten, leuk restaurant met mooi uitzicht en heel vriendelijke mensen.