Tips voor plaats / locatie

  • Monique2

    Hoi,

    We zijn aan het oriënteren voor een vakantie op Zakynthos, begin september.

    Nu zijn de meningen over de verschillende plaatsen, op de verschillende sites nogal verschillend.

    Wat we graag zouden willen:

    - Aan/nabij zandstrand, waar je kunt gewoon kunt zwemmen in de zee (heb ergens gelezen dat dat op sommige stukken niet mag vanwege de schildpadden, Is dat waar?)

    - Leuk dorpje/stadje nabij (midden erin hoeft niet).

    - Leuke restaurantjes, geen interesse in disco's.

    - Goede uitvalsbasis voor tripjes (lees leuke stukjes natuur, haventjes, ) van een halve dag (gaan personen mee die niet langer vol kunnen houden).

    - Vanwege de fysiek beperkte deelnemers is een all-in vaak wel prettig, maar geen must. Lekker zwembad is wel erg gewenst.

    - Weet iemand in welke plaats er een ziekenhuis is?

    Erg graag tips voor plaats, hotels, do's en don'ts

    Monique

  • m.vercaigne_prive@telenet.be

    Monique,

    Als regelmatig bezoeker van Zakynthos zou ik je een kleine persoonlijke reisgids kunnen schrijven … maar ga me toch beperken

    - Zakynthos kan opgedeeld worden in een 4-tal zones.

    - De zone van het mega-toerisme. Dit is de buurt van Laganas, Argassi, Tsilivi en Planos. Te vermijden door jou.

    - De zone van het bijna ongerepte. Dit is de ganse westkust met kleine dorpjes als Kampi, Aghios Leon, Exo Chora, Maries, Volimes. Te vermijden voor jou, gezien bijna geen toeristische accomodatie

    - De zone van de plaatselijke bewoners, het binnenland … dus helemaal niet voorzien op toerisme. Dus oak niet geschikt voor jou

    - De zone met middelgroot tot kleinschalig toerisme gaande van Kalamaki, Aghios Sostis, Alykes en Alykanas … tot Vassilikos en Limni Keriou

    - Volgens jou omschrijving zou ik voor de laatste zone gaan en - wat ik tussen de regels lees - in de omgeving van Limni Keriou

    Limni Keriou is een klein vissersdorpje dat zich met de tijd heeft aangepast aan het toerisme

    - Met een klein maar mooi zandstrand

    - Met een zee waar effectief nog mag gezwommen worden. Goed dat je daarop let.

    - Met een beperkt aantal kleine restaurantjes, tavernas …

    - Van waaruit je een klene boot kan nemen naar de grotten van Keri en Maratoniss eiland

    - Van waaruit je heerlijke wandelingen kan beginnen naar de heuvels van Keri of tussen de olijfgaarden richting Aghios Sostis.

    In Limni Keriou is voldoende keuze in accomodatie, van Appartementen / Studios - al dan niet met eigen zwembad - tot individuele huisjes of maisonettes bij de plaatselijke bevolking. Geen grote hotels.

    Er zijn in de buurt ook een aantal Nederlanders die een verblijf uitbaten. Zo is er Ella House in Marathia, je moet zeker de website eens bezoeken (http://www.ella-zakynthos.nl/).

    Het ziekenhuis op het eiland is aan de rand van Zakynthos stad. Opgelet, niet zoals in Belgie of Nederland.

    Nog een ding … mag ik je in ruil voor deze informatie vragen om extra zorg te dragen voor de fauna en flora van het eiland. Je gaf reeds de schildpadden aan, maar er zijn ook zeehonden, dolfijnen … en de bloemenbpracht in april en mei in onbeschrijfelijk.

    Alvast een aangenaam verblijf toegewenst.

    Marc.

  • vlepo

    Mijn eerste keus is ook Keri Lake ,

    als tweede optie is Gerakas qua ligging wel een aanrader maar er zijn minder voorzieningen in de directe omgeving.

    In Tsilivi zijn veel all incl. acco's maar daar komt wel meer uitgaanspubliek dan in Keri Lake en Gerakas.