Helaas het zit er weer op..Zakynthos een GEWELDIG EILAND!

  • Joost & Hester

    Wij zijn van 21/6 t/m 5/7 op Zakymthos geweest. We logeerden in Appartementencomplex/hotel KALIMERA KOUKLA.

    Op aanraden van mensen op deze site hebben we aan de eigenaresse Jenny een mailtje gestuurd om te vragen of we op de bovenste etage onze kamer konden krijgen..mensen wat een goed advies! Een prachtige ruime kamer. Het uitzicht voor en achter was erg mooi! het ventilage systeem prima..2 deuren die m.b.v. een hor tegenover elkaar dicht open konden dus voldoende frisse lucht..Tja..er valt altijd iets te klagen..toch..maar oke..als je groot bent en je wilt lekker douchen kan dat wat krap zijn..maar als dat het ergste is???

    We hebben 3 dagen over het hele eiland gecrossed met ons gehuurde auto…prachtig. Als mensen tips willen..mail ons dan..we zijn graag bereid om te delen.

    Lekker en goed gegeten. Leuke mensen ontmoet. Even speciaal onze dank aan Lydia, ze is reisgids bij Sunweb en begeleide ons bij de eilandentour en de kalimaki boottocht. we hebben er enorm van genoten en alle plekjes nog eens op eigen tempo bezocht. Erg mooi en zeer de moeite waard. Verder troffen we Lydia ook als serveerster bij Boomerang het cafe/restaurant aan de boulevard. Als je lekker en betaalbaar wilt eten is dat zeker een tip van ons! en…Lydia verstaat en spreekt gewoon nederlands hahah..erg makkelijk! Een andere tip van ons is in Laganas..mocht je daar toch komen(door ons niet aan te bevelen..maar dat is onze mening) ga dan lekekr iets gebruiken op het terras aan het strand bij MAMBO..leuke nederlandse eigenaar en zijn belgische vrouw(Ze bakt heerlijke cake!) en een leuke vlotte behulpzame ober..helaas zijn we zijn naam kwijt…hij wordt binnenkort vader…leuke vent met leuke tips en verhalen..altijd bereid voor een leuke babbel in redelijk engels.

    Ach ja..ik kan er uren over vertellen..maar dat gaat me te ver..mocht je tips willen..mail!

    Zakynthos..zeer aan te bevelen en wat ons betreft zeker nogmaal het bezoeken waard!

    Fijne vakantie voor zij die nog mogen!

    Joost & Hester

  • anja van der heijden

    hoi joost en hester.

    wij gaan 17 t/m 27 juli voor het eerst naar zakyntos,agis sostis app. koukla mare.

    wij hebben al verschillende griekse eilanden gezien, altijd met onze kinderen, maar nu voor het eerst met ons tweeen.

    leuk om te lezen dat jullie hebben genoten van zakyntos, en we staan open voor jullie tips!

    wij huren ook een auto en willen graag zo veel mogelijk zien van het eiland.

    hartelijke groeten en als we terug zijn zullen we vast zo enthousiast als jullie zijn!

    anja van der heijden.

  • Joost & Hester

    Hallo Anja,

    Wat spannend, voor het eerts samen op vakantie? Ja..als de kids uit huis zijn dan zal je samen dingen ondernemen. Vakantie is daar één van. nou wij waren ook samen en we hebben een prima vakantie gehad..heerlijk relaxed.

    Je vertelt dat jullie ook een auto gaan huren? Een goed plan..wij hebben 3 dagen een auto gehuurt en hebben elke dag een andere route gereden.

    !e dag zijn we richting Vassillikos gereden. Onze opzet was..we nemen de hoofdweg en vanaf die weg elke aftakking ricghting de zee..en we kijken wel wat ons dat brengt. Erg verrassend..niet altijd de moeite waard en toch..op deze manier hebben we heel veel van het eiland gezien. Van Vassillikos hebben we de kustweg naar het noorden genomen tot aan Korithi en daar naar het uiterste puntje “de Lighthouse” gegaan. Daarna teruggereden naar ons appartement..wel een hele rit, maar zeker de moeite waard. De volgende rit was richting Agios Leon, Exo Hora(oudste olijfboom van het eiland), Maries, Anafonitria naar het ‘Shipwreck“ prachtig om dat vanaf bovenaf te zien..zeker een aanrader. Op deze rit zeker aan te raden Porto Vromi…mooie lagunes(je kunt de weg vanuit Maries nemen of via Anafonitria..beide wegen leiden naar dezelfde baai..geweldig mooi! Bij Kampi kan je naar het restaurant gaan..de naam zijn we vergeten..in idergeval richting het monument ”Het Kruis“ vanaf dat reastaurant/taverne kan je een schiiterend uitzicht hebben over een baai en lekker de lokale specialiteit eten dat is Baklava en een soort Tompoesachtig gerecht maar als je ”boerekool“ zegt dan krijg je het..iets met bladerdeeg en vanillevla? wel lekker. Daarna souveniers bekeken bij Volimes en daarna weer terug naar ons appartement. De laatste rit is gestart richting Keri. Een tip van ons is om even iets te drinken bij het Keri Lighthouse restaurant..een adembenemend uitzicht over de baai en je kunt daarna nog even doorrijden naar de kaap..ook genieten van een fraai uitzicht. Als je in de auto niet bang bet voor steile weggetjes, dan is een tip om als je richting Vassillikos gaat te rijden naar Dafni om daar het Caretta-carreta strand te bezoeken. Is een klein weggetje erg steil, maar dan kom je ook wel in een soort ”paradijsje“..een moois strand waar de schilpadden hun eieren leggen en je lekker kunt zonnen en een aantal kleine tavernes. Er is op die weg ook een tentoonstellingsgebouwdje..in The middle of nowhere..hoe bedenk je het..maar erg interessant als je iets meer wilt weten over de flora en fauna van Zakynthos en m.n. de Carreta schildpadden. Mocht je specifieke tips willen dan kan je dat even mailen..misschien kunnen we die nog geven? o ja..een bezoek aan hoofdstad Zakynthos is ook leuk..’s avonds is er een leuk winkel/wandelgebied met leuke winkeltjes en terrasjes. En als je richting Zakynthos gaat dan is ”het balkon van Zakynthos"wel leuk om te bezoeken dat ligt in Mpohani. Daar kan je genieten van heel veel soorten ijs en een mooi uitzicht. Nou ja..het eten vonden wij er lekker en de sfeer erg gezellig bij Olé Olé en Boomerang in Porto Koukla en Mambo op het strand van Laganas. Als jullie van wandelen houden dan is het leuk om langs et strand van Agios Sostis naar Kalamaki te wandelen. Bij Kalamaki is een deels beschermd strand waar de schildpadden nestelen. Schildpadden bekijken op een boot is erg mooi..zelf een bootje huren nog leuker! Nou ja..voorlopig was dit het..als je specieke zaken wilt weten..mail dan maar weer..wie weet kunnen we er iets over vertellen?

    Groetjes

    Joost & Hester

  • info@vanderheijdenautos.nl

    hoi hoi.

    leuk om te lezen wat jullie allemaal gezien hebben!

    jullie vullen je vakantie op dezelfde manier in als wij altijd doen, gewoon gaan rijden en een afslag nemen en wel zien waar je terecht komt! ( de kinderen vonden daar niets aan natuurlijk!)

    wij hebben dit zelfs op kreta gedaan en kwamen op plekjes waar bijna niemand komt, erg leuk en soms met prachtige uitzichten.

    veel zien en genieten , gezellig ergens zitten tussen de mensen en lekker eten en vooral rustig aan doen.

    wij zijn geen wandelaars en in juli is dat ook niet erg handig denk ik.

    wij waren ook al van plan om een bootje te huren, heerlijk!

    ik wil ook heel graag een dagje naar keffalonia, lijkt me ook prachtig, we kijken of we dat via nefis trafel (hebben we ook al veel goeds over gelezen,weten jullie of zij in agios sostis of ergens anders zitten?) doen of gewoon op eigen houtje.

    wij nemen jullie tips mee en voor de rest zien we het wel.

    wij krijgen er steeds meer zin in en volgens mij hebben we een goede keus gemaakt om naar zakyntos te gaan!

    groetjes, anja en emile

  • Joost&Hester

    Hallo Anja & Emile,

    Ja, klopt..we willen graag actief zijn als we op vakanie zijn. Veel ontdekken in ons eigen tempo. Gewoon het avontuur aangaan en kijken wat het brengt..is het wat minder…dan volgende trip beter. Je ziet dat veel meer van het land zelf..althans dat is onze mening. Ieder vult zijn vakantie naar eigen behoefte in..wij zijn van de ontdekking en wandelen en genieten..

    Nou ja..we hebben inderdaad ook van Nefis Trafel gelezen op deze site..maar we hebben gewoon zelf dingen geregeld en de auto en excuries via de hostess van sunweb. Dus dat was het..bootjes kan je zo aan het strand huren..de prijzen verschillen max 5 euro per uur..of je het in Kaganas huurt of in Porto Koukla. De laatste is goedkoperca 20 euro/uur.

    Keffalonia trok ons ook erg aan..helaas zijn we daar niet aan toe gekomen..jammer..volgende keer misschien?

    We wensen jullie een hele fijne vakantie toe en hopen dat jullie ook net zo enthousiast worden als wij.

    Joost & Hester

  • Diana

    Hallo Anja,

    Wij zijn begin jullie geweest op Zakynthos, excursie met Nefis Travel, met Jackie, zij spreekt nederlands, je kan haar altijd mailen hoor, wij zijn al een tijd terug en mail nog met haar :-)

    Wij hebben ook een bootje gehuurd, eerst voor 2 uur maar hebben via de telefoon mooi 2 uur erbij geboekt, wij vonden het heerlijk, zelf naar schildpaddeneiland gevaren, daar achter zit me een mooi strandje met grotten dat zie je neit vanaf het strand bij Agios Sostis.

    Ook wij hebben heerlijk gegeten bij OleOle maar ook bij Dora's fishrestaurant, we hebben daar een pita giros gegeten, echt zo lekker.

    Kefalonia, vrienden van mij zijn net terug, willen volgend jaar gelijk weer terug zo mooi vonden zij Kefalonia.

    Zakynthos is een heerlijk eiland veel te zien, wij willen volgend jaar zeker weer terug.

    Heel veel plezier.

    groet Diana

  • dian

    Hoi,

    Heerlijk te lezen jullie verhaal, krijg gelijk weer heimwee.

    De eerste dagen zei ik steeds tegen mijn man, wat een leven he, hij werd er gek van haha.

    Er is echt genoeg te bekijken en te beleven.

    Wij hebben het eiland op een quad bekeken, vonden wij heerlijk omdat je dan toch lekker buiten bent. Is ook goed te doen hoor, eerste dagen even rustig aan wennen maar daarna rijdt het als een fiets.

    Over Mambo heb ik veel goede dingen gehoord, onthou het ook zeker voor volgend jaar ;-)

  • info@vanderheijdenautos.nl

    hallo allemaal.

    wij zijn weer terug en hebben het erg leuk gehad.

    auto gehuurd, was erg duur ( omdat het juli is) in vergelijking met andere eilanden, maar wel de moeite waard.

    zowat het hele eiland gezien, mooie plekken met prachtige uitzichten.

    bij boomerang gegeten, prima, lydia was erg verrast over wat er haar geschreven is op het prikbord. ( had ik uitgeprint).

    fijn strandje ervoor, heerlijke cappuccino!

    naar keffalonia geweest, niet met nefistravel, jackie is geloof ik met zwangerschapsverlof, maar met een plaatselijke touropp.

    keffalonia is in één woord prachtig!

    je bezoekt natuurlijk wel alle toeristische trekpleisters, niet alles vonden we de moeite waard maar dat kan ook niet.

    wij vinden zakynthos voor een keer leuk maar volgend jaar toch weer wat anders, dit is persoonlijk hoor.

    hester en joost: wij hebben zeker wat aan jullie tips gehad, bedankt!

    groetjes,anja en emile

  • annages

    Nou Anja en Emile dat was wel even lachen zeg!!!

    Jackie met zwangerschapsverlof???????

    Ik weet niet waar jullie dat gehoord hebben maar het is niet waar hoor!!!!

    Gisteren heb ik haar nog gesproken.

    Ze is heel erg druk met Nefis travel.

    Jammer dat jullie haar niet ontmoet hebben.

    Ze woont al jaren op Zakynthos, kan daarom erg veel over het eiland te vertellen en je komt met haar op héél bijzondere plekken!!!

    Wij vonden het erg prettig met Jackie van Nefis Travel en zo denken er meer mensen over.

    Kijk maar eens naar de reacties op de “Nefis Travel” hyves!!!!

    Het was leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben gehad op “mijn” favoriete eilandje.

    Hebben jullie al veel van Griekenland gezien? en wat vinden jullie het mooiste eiland?

    Misschien een tip voor ons voor volgend jaar.

    groetjes

  • Diana

    Ook ik weet niet wat ik lees.

    Heb Jackie al gemaild, zo van, gefeliciteerd je had het me wel mogen vertellen haha

    Ze viel van haar krukje hoor, ze is echt niet zwanger, erg druk met de excursies door alle goede mond op mond reclame.