september 2011

  • Antoine

    We gaan eind september naar Zakynthos, Agios Sostis. is er nog iemand met leuke tips enzo?

  • bea

    ik wil niet negatief doen maar warme trui voor s,avonds

    paraplu en regencape,s heb je meestal wel nodig in die periode

    gaan zelf altijd in juni voor vragen altijd te bereiken bea

  • Inge

    Die vraag is inmiddels zo vaak gesteld. Ik zou zeggen kijk eens op dit prikbord rond, tips genoeg!

    Veel plezier op Zakynthos!

    (enneh… ik ben vaak genoeg in september geweest, met vaak maar 1 dagje/avondje regen)

  • Gusta

    Antoine,

    Wat leuk dat je in september naar Agios Sostis gaat! Ik weet niet of je eerder op Zakynthos bent geweest, maar wij vinden het een heerlijk eiland en Agios Sostis is een gezellig plaatsje. In augustus reizen wij voor de 4e keer ook af naar Agios Sostis. Ik kan me zo voorstellen dat je van plan bent een auto te huren om meer van het eiland te zien. Bij Smart verhuren ze prima auto's en daar werkt ook Nicole (Nederlandse) die je veel kan vertellen over de omgeving. Bij de auto krijg je ook een kaart en een boekje met tips. Het is absoluut de moeite waard om ook eens Zakynthos Stad in te gaan. Een echte havenplaats met leuke winkels. De meeste eilandbewoners zijn erg vriendelijk en spreken prima Engels. Als je een schildpad wilt zien, dan kun je 's morgens een keer naar het haventje van Agios Sostis gaan. Visser Dennis heeft een speciale band met een schildpad; de schildpad wacht hem op als hij na het vissen weer binnen vaart, peddelt rondom zijn bootje en smult van de schaaldiertjes die hij krijgt. Het eiland is niet zo heel erg groot en je zult zien dat het landschap in het noorden weer heel anders is dan in het zuiden. Mooie stranden (bijvoorbeeld Porto Roma) vind je in de streek Vassilikos. Bij taverne Scloubous (Agios Sostis) kun je genieten van authentieke Griekse gerechten en bij restaurant Aperitto kun je aan een tafeltje met zeezicht eten. De keuken is gevarieerd en ook de pastaliefhebber komt hier prima aan zijn/haar trekken. Ik wens je heel veel plezier, mocht je nog andere informatie willen, dan kun je me altijd mailen.