weer half september

  • ann1

    Hallo

    Kan iemand, liefst uit eigen ervaring, mij vertellen hoe het weer half september is op Zakynthos?

    Gr. Ann

  • m.vercaigne_prive@telenet.be

    Ann,

    Ik kom inmiddels reeds een 10-tal jaren op Zakynthos en spreek dus uit eigen ervaring.

    Ook al geven de gemiddelde waarden op websites zoals GREEKA.COM een goed beeld van een gemiddelde maand september, zoals met alles is het weer ook niet steeds stabiel.

    Voor een gemiddelde september maand mag je echter rekenen op :

    - temperaturen tussen 32 en 38 (soms zelfs iets meer tot vooraan in de 40)

    - op een mogelijke bui na (maar dit is geen garantie) volledig droog weer

    En gezien de voorspellingen voor 2014 momenteel nog geen zekerheid zijn valt ht dus toch weer een beetje afwachten.

    Alvast het best weer toegewenst.

    Marc.

  • ann1

    Marc bedankt voor je reactie!

    Per toeval zie ik je bericht. We gaan niet meer in sept, maar eind juni! Hopen op goed weer.

    Zijn we dan te laat voor de mooie bloemen e.d.? Dat is in de maand mei het mooist of niet?

  • m.vercaigne_prive@telenet.be

    Ann,

    Wat het weer betreft zit eind juni zeker goed. In normale omstandigheden geen druppel regen en van s'ochtends tot s'avonds een staalblauwe hemel.

    Gezien het weer op dat tijdstip zijn de wilde bloemen dan inderdaad zo goed als verdwenen. Dit neemt niet weg dat er steeds bloemen zullen zijn.

    Eind mei is ook het maaiseizoen en dan maaien de gemeentediensten de bermen en kanten … ook de plaatselijke boeren zullen dan hooi vergaren en dit ten koste van de bloemenpracht.

    Maar eerlijk gezegd is eind juni toch een betere keuze dan eind september.

    Veel plezier alvast.

    Marc.

  • ann1

    Marc, wederom bedankt voor je reacties!!!