bootje huren

  • jaro1970

    Weet iemand waar je op zakynthos zelf een bootje kan huren en zelf kan varen?

    Alle tips en ervaring welkom

  • m.vercaigne_prive@telenet.be

    Beste,

    Inderdaad kan je op Zakynthos op diverse plaatsen een bootje huren en zelf het water op gaan.

    Uit je vorig ‘post’ blijkt dat je in de buurt van Alykes verblijft. Zelf heb ik tot op heden nog zeer weinig ervaring met die regio maar ben ervan overtuigd dat - net zoals dat bijvoorbeeld voor Kalamaki, Laganas, Aghios Sostis, Limni Keriou, …. - je plaatselijk een bootje kan huren in Alykanas, Alykes of iets meer naa rhet noorden in Aghios Nikolaos.

    Nogmaals,voor de streek rond Alykanas - Alykes kan ik je verder geen advies geven. Als je echter in de baai van Laganas het water op zou willen (en dit is van Kalamaki tot de kaap van Keri) bedenk dan dat je je in het NMPZ (National Marine Park of Zakynthos) bevind. Dit is een door de overheid beschermd natuurgebied waar ook ARCHELON - met medewerking van het WWF - aan de slag is. Hier gelden zeer strikte regels wat betreft de snelheid van je bootje, het al dan niet voor anker gaan, het al dan niet de kustlijn betreden …enzoverder. Graag dus deze regels strikt in acht nemen.

    En verder hoef ik je natuurlijk niet te zeggen dat je enkel goed voorbereid en voorzien van alle nodige spullen het water op kan.

    Veel plezier alvast.

    Marc.

  • jaro1970

    Bedankt voor de info, het beschermd gebied is mij bekend, de regels die men daar hanteert, zal ons wel precies verteld worden neem ik aan door de boot-verhuurder.

    Wij hebben in nederland ook een boot dus weten als geen ander dat je goed voorbereid het water op moet gaan.

    Jammer dat u niet bekend bent met alykes.