over 5 weken in zakynthos

  • wilma

    hallo vakantiegangers.

    Als Griekenland liefhebbers vertrekken wij over 5 weken voor de eerste keer naar zakynthos, we gaan naar hotel Bitzaro Grande in Kalamaki.

    wie kan mijn meer vertellen over dit hotel, de omgeving en evt excursies alle informatie is welkom.

    Zijn er nog meer mensen die rond die tijd richting Zakynthos vertrekken.

    Ik hoor het wel.

    Groeten Wilma.

  • Corina

    Hallo!

    Ik ben net gisteren teruggekomen van een week Bitzaro Grande in Kalamaki, Zakynthos.

    Het hotel is prima! Het is er enorm schoon, de kamers zijn ruim en het personeel is vriendelijk. Jammer is wel dat de airco enkel werkt van 14-17u en van 22-04u. Als het, zoals afgelopen week, 35-40 graden was dan mis je de airco enorm rond de tijd dat je in je kamer terugkomt einde van de dag en gaat douchen. Het is ook opmerkelijk dat een hotel als dit niet gewoon 24u per dag airco heeft.

    Het plaatsje Kalamaki is minder toeristisch dan Laganas of Argassi (en geloof me, dat is alleen maar goed, Laganas is net Salou in Spanje..) en bestaat uit 2 lange straten met winkels, bars en restaurants.

    Ik heb in Kalamaki wat grieken leren kennen en met hen ben ik naar de OK Corrall bar in Aghios Sostis geweest. Erg leuke bar voor iedereen! Ook zijn we naar de Cave Bar in Kalamaki geweest, die ligt net buiten “het centrum”. Je hebt een leuk uitzicht vanaf de Cave Bar, met name vanaf de zitjes bovenop het torentje! Ook de P&P Bar in Kalamaki is leuk.

    Verdere aanraders:

    De zonsondergang bij Keri (mooie route erheen en het plaatsje zelf en de baai zijn ook leuk). Mocht je erheen rijden laat je niet verwarren door af te slaan bij “Keri Lighthouse sunset”! Dat is een restaurant. Als je er voorbij rijdt kom je op een open stuk vanwaar je helemaal voor niks de schitterende zonsondergang kunt bekijken.

    Het plaatsje Kambi (westkust van eiland, er is een prachtig gelegen taverna daar met een machtig uitzicht waar weinig tot geen toeristen komen).

    Ik hoor het wel als je nog meer wilt weten!

  • wilma

    hallo corina.

    bedankt voor je informatie, we zullen er zeker gebruik van maken.

    is er ook iets leuks te doen voor een tiener van 14 jaar, misschien een waterpark ofzo?

    we zijn reuze benieuwd, over het algemeen zijn de reacties op vakantiewijzer best goed over bitzaro grande.

    hoe vond jij de all in formule en zijn de hotelkamers ook geschikt voor 3 personen?

    waren er veel luidruchtige dronken engelse in het hotel, en heb jij iets gemerkt van overboekingen, daar schreef iemand op de vakantiereiswijzer nl. over en hoe vond jij de herrie van de vliegtuigen bij het hotel?

    wij vliegen op maandag met arkefly, ben jij ook met hun gegaan en hoelaat vloog jij?

    voorlopig schiet mijn even niks meer te binnen, wil ik nog wat weten dan mail ik nog wel.

    bedankt voor de info en groetjes Wilma.

  • Corina

    Hoi Wilma,

    Er is een waterpark op Zakynthos. Het heet Water Village en het is gelegen in/bij Sarakinado, een plaatsje op (gok ik) ongeveer een half uurtje rijden vanaf Kalamaki.

    Vanwege de zeeschilpadden en hun beschermd gebied zijn er in de baai bij Kalamaki en Laganas geen watersporten o.i.d. te doen. Ik geloof dat dit aan de oostkust van het eiland (waar ook veel stranden zijn te vinden) wel zo is. Overigens zijn er veel stranden aan de oost-/zuidpunt van het eiland die de moeite waard zijn. Gerakas is mooi maar er zijn geen toiletten of taverna's maar je hebt ook Banana Beach, Porto Zoro en St. Nicholaos bijvoorbeeld.

    Ik ben een aantal jaren geleden naar Kefalonia geweest (buureiland en van een heel andere orde dan Zakynthos) en dat is schitterend. Je kunt een excursie doen naar dit eiland en dat is absoluut de moeite waard! Arke en de meeste excursie-aanbieders in Kalamaki bieden dezelfde excursie aan: Kefalonia met bezoek aan druipsteengrotten en ondergrondse meer van Melisani (schitterend!) en stop bij Myrthos strand (verkozen tot mooiste strand van Griekenland). Aanrader!

    De all-in formule van het hotel is prima. Ik heb er niet zo heel veel ervaring mee (in andere vakanties) maar ik heb wel het idee dat het bij Bitzaro Grande beter is dan bij veel andere all-inclusive hotels. Het ontbijt is erg engels georiënteerd maar de lunch en het diner zijn uitgebreid en kwalitatief goed. Verwacht geen typische griekse gerechten (als souvlaki, moussaka en gyros); het is er soms wel maar veelal zijn de gerechten wat algemener mediterraans. Er is ruime keuze uit vleesgerechten, groentengerechten, rijst, aardappels, salades, bladerdeeggerechten enz. Ook is er genoeg van alles, zelfs als je in het laatste half uur van het diner komt (diner is tot 21u) en er zijn geen taferelen van mensen die borden vol laden en je onder de voet lopen om als eerste ergens bij te zijn. Alcoholische en non-alcoholische dranken zijn de hele dag gratis, zowel in het restaurant, bar en aan het zwembad. Van alle alcoholische dranken is er wel een locale versie (bij all-in zijn alleen de binnenlands gedestilleerde dranken inbegrepen) maar de wodka, cocktails e.d. smaakte mij net zo goed van hun eigen merken.

    Ook kun je ijs nemen bij de zwembadbar.

    De kamer lijkt mij ruim genoeg voor 3 personen. De kamer is schoon en voorzien van tv, ruime kast en keurige badkamer met bad of douche.

    Toen ik er was waren er wel engelsen maar niet van het schreeuwerige a-sociale type. Het hotel is toch net even iets meer luxe dan de meeste andere hotels. misschien dat dat een reden is.

    Wat ik een groot irritatiepunt vind is dat als je 's ochtends om 8 uur op het zwembad neerkeek praktisch alle bedden onder de parasols al voorzien waren van handdoeken. Dat is niet alleen bij dit hotel, overal zijn mensen die bij het toiletbezoek om 06.30u even de kamer uitglippen om maar alvast hun bedden te “reserveren”. Waarop ze dan vervolgens soms pas om 11u naar het zwembad kwamen. Overigens zijn er meer dan genoeg bedden bij het zwembad hoor (alleen dan heb je geen parasol).

    Overboekingen niks van gemerkt en v.w.b. de vliegtuigen, ja die komen laag over. Ik vond dat alleen maar leuk om te zien en ik had er ook geen last van qua lawaai. De meeste mensen vonden het geen probleem en velen waren in de weer met camera's om op het juiste moment een vliegtuig de filmen/fotograferen. Overigens komen er ook geen 40 vliegtuigen per dag langs hoor!

    Ik vloog op zaterdag met Arke. Heen de vlucht van 08.55 die 10.30 werd (dan van tevoren daarover ingelicht) en terug de vlucht van 14.00u die 16.00u werd (pas op het vliegveld bekend en we hadden ook wat problemen met de elektriciteitsvoorziening van het vliegtuig op de grond). Wij hadden terug ook een tussenlanding op Corfu.

    Goed, ik geloof dat het weer een heel verhaal is geworden haha!

    Oja, het personeel bij Bitzaro Grande is vriendelijk, met name Helena/Elena (?) aan de receptie.

    Last van muggen had ik niet daar (hordeuren dichthouden en voor op het balkon had ik citronellekaarsjes gekocht). Mocht je dat wel hebben als jullie gaan dan kun je in de supermarkt “Mosquitt Off” apparaatjes kopen, die doe je in het stopcontact en daar gaat een soort kaartje in en dat geeft een soort frequentie af (weet niet hoe ik het precies moet noemen). Ik begreep van iemand van daar dat zij dat het best werkende anti-mug middel vonden.

    Ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt!

    Groetjes,

    Corina.

  • wilma

    hallo Corina.

    hartstikke bedankt voor de informatie.

    we krijgen er op deze manier steeds meer zin in.

    wij vertrekken de 24 juli, we vliegen met arke fly volgens mij pas om 16.45.

    vorig jaar hebben wij voor het eerst all inclusive genomen op Kos, dat was ons prima bevallen, het was daar alleen een vreselijke mensenmassa.

    zo te horen van jou is het bij bitzaro grande allemaal niet zo massaal.

    is het voor de mannen niet verplicht om bij het diner een pantalon te dragen, dat was nl. op Kos wel zo.

    bedankt voor de info, en ik weet niet of je binnenkort ook nog op vakantie gaat, voor dan een fijne vakantie.

    Wilma.

  • Anique

    Hallo allemaal,

    Wat ontzettend leuk dat iedereen zo positief is over Bitzaro Grande en Kalamaki. Wij vertrekken a.s zaterdag 15-07. En net zoals Wilma al zegt “we krijgen er steeds meer zin in”!!!! We laten zeker nog horen wat onze ervaringen zijn!! We gaan met onze dochter van 15 jaar..

  • wilma

    hallo Anique.

    ben jij ook zo nieuwsgierig????

    ga je voor het eerst naar Zakynthos?????

    hopelijk is er voor die pubers van ons ook wat te beleven.

    ik hoop dat je een fijne vakantie heb!!!!!!!!!!!!!!

    tot in Bitzaro Grande ( wij komen 24 juli), groeten Wilma.

  • Anique

    Hallo Wilma,

    Helaas is het erg jammer dat wij weer weg gaan als jullie komen. Nee, we zijn nog nooit naar Zakynthos geweest. Maar mocht dit idd zo mooi zijn als iedereen vertelt, boeken we gelijk voor volgend jaar 2 weken en mocht het super zijn, dan gaan we zelfs 3 weken hier naar toe.

    Wij komen 2 dagen voor jullie vertek weer terug. Helaas waren we te laat met de boeking om 2 weken te boeken, vandaar dat we 1 week gaan. Misschien is het genoeg.. maar ben bang van niet. Ik zal dan gelijk onze ervaringen hier neer zetten voor je. Hopelijk zijn deze dan net zo positief als de rest.

    Bij wie hebben jullie deze vakantie geboekt? Wij hebben geboekt bij sunweb. Ben je daar al geweest voor de reacties op het hotel? Deze zijn zeer goed!!

    Bedankt voor je reactie en we gaan ervoor om er een geweldige week van te maken. Tot 22 juli dan plaats ik gelijk een bericht.

    Groetjes Anique

  • wilma

    hallo Anique.

    ik heb via d-reizen geboekt bij Arke, dat kwam voor ons voordeliger uit.

    in december 2005 heb ik al geboekt en toen was niet alles meer mogelijk.

    vanmorgen was er op het journaal van rtl een bericht over de schildpadden op het strand van Zakynthos.

    de toeristen jagen de beschermde schildpadden weg en de bevolking vind het toerisme ook belangrijker dan de schildpadden, het was leuk om te zien en onvoorstelbaar dat je daar binnenkort loopt en van het mooie weer geniet.

    wij zijn wel echte Griekenland liefhebbers, ooit op Rhodos, Kreta en twee keer op Kos geweest.

    vorig jaar voor het eerst all-inclusive genomen, dit was goed bevallen alleen was het daar een vreetschuur.

    in de reactie's van Corina staan ook nog leuke tips als je nog wat van het eiland wil zien.

    en op vakantiereiswijzer.nl staan ook ervaringen van mensen die in Bitzaro Grande zijn geweest, 90% positief.

    ik wens jullie morgen een goede reis en een fijne vakantie in Bitzaro Grande, ik hoor over een week graag jou verhaal.

    groeten Wilma.

  • Corina

    Hoi,

    Kijk ook eens op www.tripadvisor.com. Als je zoekt op “Bitzaro Grande” zie je vele positieve beoordelingen. Ook kun je daar veel tips uithalen m.b.t. het eiland enzo.